dimecres, 18 de juliol de 2007

Intensiu PEDRAFORCA: Cara Sud

Dissabte, 14 de juliol de 2007.

Continuant amb el nostre entrenament per anar a a les Dolomites, la Lu i un servidor ens vàrem acostar a la cara sud del Pedra.
La nostra intenció: sumar dues vies i fer metros...Cova del Talibán (IV) + El Camí del Tro (6a).

ACCÉS

Per arribar a la cara sud del Pollegó inferior cal agafar la carretera al refugi Lluís Estasen durant uns 2 km. Després d'una paella i tot acabant de passar per sota d'una línia elèctrica, trobarem a la nostra esquerra una esplanada força gran. Si ens fixem, en un extrem de l'esplanada i una mica amagada neix una pista (en força mal estat) que s'enfila en direcció a la paret.
Hem de seguir aquesta pista, tot vigilant de no fer malbé els baixos del nostre vehicle (surt que la Lu diposa d'un 4x4...), durant uns 3-4 km, passant per davant del Roget.
Si seguim la pista principal, sempre en direcció oest, arribarem a un collet on trobem un cartell cap a Gòsol (que no hem de seguir). Podem deixar el cotxe aquí mateix o acabar-lo de trencar remuntant una pista menys fressada i amb força herba que remunta en direcció est que s'acaba en un corva de 180º.
Ens equipem i acabem de remuntar el que resta de pista (de nou direcció oest) fins a un collet on trobem un cartell indicador cap al Prat de Reo. Aquest camí, fitat amb ratlles verdes i blanques (visca el Betis!), és molt bonic i entretingut. S'endinsa per un bosc encantador i va guanyant alçada fins tenir la primera visió clara de tota la paret sud. Al.lucinant!
Veurem clarament el contrafort inferior per on va la via de la Cova del Talibàn (arcada i cova vissibles) i tota les plaques de la paret superior.
Després de caminar uns 35-40 min, trobarem una fita cap a la dreta i deixarem el camí principal.
Diferents fites ens guien, tot creuant la canal del Ninot i sempre pel costat de la paret (trepitjat) fins al peu de l'arcada on s'inicia la via.

L'ESCALADA

La primera part està equipada amb corda fixa i spits, però és millor encordar-se per anar més
segurs (IV). Fotos espectaculars. Un cop passada l'arcada, trobarem una feixa que seguirem fins a l'entrada de la cova (fàcil però amb timba....)
La cova és molt divertida, escalda fàcil (III), desequipada, però en un ambient molt especial.... ja veureu si hi aneu .... (no necessaris els frontals).
Existeix una variant de sortida de V+ equipada que nosaltres no vàrem provar.
Tot sortint del sisme pel final fàcil, arribem a la feixa alta, ens desencordem i caminem en direcció oest a buscar el peu de via del Camí del Tro.
Per no equivocar-nos de via, el Camí està equipat amb spits i la seva veïna de la dreta, el Llamp, està equipada amb parabolts daurats, que són els primers que ens trobarem, venint caminant de la Cova.
Res més. El Camí el descriu molt bé la Lu i és una de les vies que he gaudit més darrerament. Plaques més alguna fissura. Escalada vertical i tècnica que va sortir molt bé. Molt recomanable!
Us deixo amb el video de la Lu lluitant amb el pas de 6a més dur de la via:
I amb les millors imatges:

Cristina ha dit...

aih...el Pedraforca...un cop vaig tenir un amic que em va prometre pujar-me al Pedraforca...encara l'espero... i la veritat és que m'agradaria molt pujar-hi...en fin....
petons...

lux ha dit...

Jajaja !!
el ditxos passet!!!
telaaa....
i quina rabia em va fer no treure-me'l..
Crec que una mica mes de concentració... i era meu.. em va faltar...
a la propera!!

ala que la via Xulissimaaaa!!
vaig disfrutar moltissim :-)))

La propera escalada sera ja molt diferent ;-)

una abraçada!

PGB ha dit...

Luuuuuuux, quieta aqui que patinant patinant te n'aniràs avall!

Molt divertit el video :) I gran combinada, jo ho vaig intentar una vegada però només vem fer el 1r llarg de la Camí del Tro i vaig provar en top-rope mig llarg de la Llamp del Tro... vaia placa d'adherencia!!!

molimolano ha dit...

Ei, bona activitat, nosaltres la vam realitzar dimecres passat.
Et volia comentar que la ressenya que vas fer per a situar les vies, està equivocada la ubicació del Camí del Tro, és en el pany de paret que hi ha a l'esquerra desprès d'una marcada diagonal.
On l'has ubicat està la Delirium tremens.