dimecres, 28 de novembre de 2007

Doble activitat a Montserrat Sud: escalada + barranc

Aquesta és una opció molt atractiva que ja he repetit unes quantes vegades.

Es tracta de fer qualsevol de les vies de la Miranda de Can Jorba (Montserrat Sud) i fer la baixada pel barranc del Tres en Ratlla.

L'Anna, l'Adrien, en Marti, l'Estephan i la colla de Granollers ens hi vam acostar aquest diumenge.

Escalada:

Podeu fer les vies Sol Solet (IV+) equipada, Scabroni Escapullini (V+) equipada i la Queralt-Xenia (V+) des-equipada.

Nosaltres, aquest passat diumenge, com ja havíem escalat les dues primeres, ens varen decidir per la Queralt-Xenia.

La via no val gaire la pena: roca molt descomposta, reunions sobre savines mig-mortes que fan por i força difícil de protegir. Vaja que no ens va agradar gens. Van caure algunes pedres (tot i escalar amb molta "delicadesa")

Molt més maques la Sol-Solet i la Scabroni.

Tram d'enllaç:

Una vegada arribats al cim, cal localitzar una petita savina a ma esquerra. Hi trobarem una corda fixa (en mal estat.... ull! que qualsevol dia d'aquest peta..) que ens ajuda a des-grimpar un ressalt de 5 metres.

Seguirem carenant direcció est uns metres fins creuar una placa inclinada (traces de camí).

Ara caldrà seguir carenant i alhora remuntant uns 10 metres. Podrem localitzar una fita uns metres mes a munt, a l'entrada d'un petit bosquet.

Hi trobarem un corriol que entre arbres i matolls, en forta baixada i amb tendència a la dreta, ens dur directament a dins del barranc.

Vigileu perquè el camí no està gaire fresat i la baixadeta d'entrada té força pendent.

Barranc del Tres en Ratlla:

El barranc és sec. Amb el material que hem escalat i tenim de sobres.

Una vegada dins l'engorjat, anem descendint petits resals fent oposicions fins arribar a la primera instal.lació de rapel. Son dos spits amb anella (esquerra). Aquest és un rapel de 20 metres.

Seguim baixant fins trobar una corda fixa que ens dur a l'instal.lació del segon rapel. Dos spits a la dreta. Rapel de 25 metres.

Esquivem un salt per l'esquerra (dins el bosc, camí fresat), fins arribar a un passamans (dreta) fet amb cable d'acer. El passamans es dur fins a l'instal.lació del 3er rapel (arbre). Petit rapel de 10 metres.

Arribem a una badina amb un enorme bloc encastat.Aquí trobem dues instal.lacions (esquerra dos spits vells) i sobre el bloc (dos parabolts nous).

Rapel " guapo" i llarg de 45 metres que podem fraccionar (hi ha una reunió intermitja, 25 + 20).

Finalment, trobem la darrera instal.lació. Cadena amb spits i parabolts que utilitzem per fer el darrer rapel de 30 metres, els últims 10 volats per sobre de la vauma i directe als matolls.

Aquí ja trobem el camí d'accés al Canal del Joc de l'Oca i cap al parking de Can Jorba.

Espero que us agradi la combinació!

Us deiexo amb l'Adrien i el darrer rapel

Antoni Aymami ha dit...

En aquest pany de paret et recomano la Bego-Kush + la Miguel Kush per gaudir de 6 llargs interessants.
A pesar de que algú la critica penso que no fa mal a cap altre via.

Gatsaule ha dit...

El Tres en ratlla és una baixda realment divertida, jo sempre l'havia feta pujant pel Joc de l'oca, però la teva combinació deu ser ben interessant.

Kutrescaladors ha dit...

Ep! es pot ellaçar desde la J.M. andreví!!!! je je je!
Recordo aquesta canal com a curiosa, sobretot per que no es el lloc on hi portaria algú que mai a fet un rapel! entre un que es tancat i has d'anar cap a fora... i l'altre aeri...be, que son molt divertits!!!

Miquel Sabadell ha dit...

Bona convinació... no he baixat mai pel tres en ratlla , m'ho apunt-ho per la propera vegada que faci alguna cosa per la zona...

jaumeppiqueras ha dit...

Divertida combinació, amb el Toni Aymamí vàrem fer quelcom semblant, com ja et comenta ell, la Queral-Xènia veig que no la recomanes, llàstima, ja que és de les que no he fet encara d'aquesta zona.

NIL ha dit...

ET RECOMANO QUE LI DONIS UNA ULLADA A AQUESTA ADREÇA .
A NOSALTRES NO ENS VA CAURE CAP PEDRA DURANT L'APERTURA. SI ES LLETJA O NO JA ES QUELCOM MÉS PERSONAL...