dissabte, 12 de gener de 2008

Marroc: l'Atlas i el Desert.

El novembre de l'any passat, l'Anna em va proposar anar a passar uns dies al Marroc.
La idea em va encisar ràpidament, però confesso que el nostre mini viatge (7 dies) a aquest bonic país ha superat totes les meves previsions.
Primer volia fer una combinació entre descobrir els Atlas i fer alguna jornada d'escalada al Todra i passar el Cap d'any enmig del desert.
Finalment, vam decidir no "carregar" tot el material per un sol dia i aprofitar aquest primer contacte per fer les nostres descobertes i decidir objectius propers.
El nostre itinerari va ser: Marrakesh - Ourzazate - Desert de Erg Chebbi (Merzouga) - Tinerhir (Gorgues del Todra) - Boumalne du Dades (Gorgues del Dades) - Kelaâ M'Gouna (Vall de les Roses) - Ourzazate - Marrakesh.
En una propera entrada, penjaré les ressenyes de la zona d'escalada del Todra, les kasbas per fer nit i els millors contactes al Marroc, per qualsevol interessat en anar-hi.
Dir-vos que ens va encantar i que és del tot recomanable.... ah!... i ja tenim futurs objectius: l'ascensió al Igbil M'Goun (4.071 mts) que és un trekking de 4-5 dies pel mig de l'Atlas, escalades al Todra i obrir alguna via a alguna de les parets de la Vall de les Roses.
Us deixo amb un recull de les millors fotografies.



Carabana de dromedaris al desert de Erg Chebbi (Merzouga)

Campament de Haimas (Merzouga)

Dalt del cim de la duna més alta (170 mts)

Posta de sol al desert

La flor del desert.

Varietat de colors de la sorra.

Varietat de colors del cel.

Rosats, blaus, taronges, vermells, ...

Cap d'any Bereber: en Pere dins la haima esperant el tajine.

La nit arriba al desert.

El nostre amic dromedari...amb el seu piercing.

Descans i relax.

Palmeral de Tinerhir, al camí de les Gorges de Todra.

Arribant a les Gorges.

Zona de Les Jardins d'Eté.

Vista del Pelier du Couchant.

A l'esquerra l'Hotel Manssour, al fons la zona dels Jardin des Roches,
a la dreta (cotxes) la Dalle Hollandais.

Il.luminació a la Kasba del nostre amic Lahcen a a Kelaa M'gouna. (Vall de les Roses)

En Pere, en Rachid, en Lahcen i l'Anna.

El port de Parc Nacional del Toubkal (2.092 mts)

Treball amb henna.

Les Tombes Saadies a Marrakesh.

Tè amb menta en una terrassa de la famosa plaça Jemâa el-Fna.

Una de les moltes cingonyes de Marrakesh.

La Kutubia, el famós minaret, bessó de la Giralda de Sevilla.

Màxima animació nocturna a la plaça Jemâa el-Fna a Marrakesh.

Pista de terra, tot arribant a l'alberg de sorra a Merzouga.

La nit al desert, vist des de la kasba "Les Dunes d'or".

Erg Chebbi.

Dibuixos de sorra.

El llac de Dayet Srji, al peu de les dunes.

Gorgues del Dades: "Els dits dels monos", una petita Montserrat a l'Atlas.

Gorgues del Dades.

De Marrakesh a Ouarzazate: a través de l'alt Atlas (2.260 mts).

Vistes de l'Atlas.

Contrast de colors: blanc al cim, vermell a les muntayes i rosat a la vall.

L'estreta Gorga del riu Dades.

La Vall de les Roses, amb el Irhil M'Goun (4.071) amagat al fons.

Explosió de sensacions, fem nit a una bonica kasba.

Una kasba de la vall.

Murs verges per explorar...

12 comentaris:

Charlyclimber ha dit...

Molt bé Pere,cuant tornis cap al Marroc m'apunto a obrir via :P
Espero que tot et vagi molt bé,ja quedarem un dia!¡
Visita el meu Blog:
http://charlyclimber.blogspot.com

Kutrescaladors ha dit...

ep!!!! Volta el mon i torna al Born!!! ben tornat a caseta Pere! veig que també t'has enamorat del Marroc! es un pais molt guapo i el tenim a tocar, cal disfrutarlo!!!
Uns per aquí amb els turrons y cava i els altres amb tajine i el wisky bereber!!!!je je je
Ens veiem dissabte!

Anònim ha dit...

quines fotos més boniques!!!!
el país del encants, i això que em falta visitar el desert!!!
petons
antxi

Lai ha dit...

quina xulada!! es un viatge q tinc moltíssimes ganes de fer... el q.. crec q hauré de menjar encara molts espinacs per escalar-hi, no? Ja aniré llegint el q dius, q m'interessa moltíssim!

martulinaa ha dit...

ualaaaaaaaaaa!!!
Quina passada de fotos!
Hauré de canviar la meva opinió cap a aquest país... quina enveja!!
un petó,
marta

martulinaa ha dit...

ualaaaaaaaaaa!!!
Quina passada de fotos!
Hauré de canviar la meva opinió cap a aquest país... quina enveja!!
un petó,
marta

Gatsaule ha dit...

Tanta sorra i cap biquini !

Seriosament, m'han agradat molt les fotos del desert i les dunes, són una bona mostra de la magnificència d'aquests espais oberts.

jaumeppiqueras ha dit...

Ja trobava a faltar els teus posts Pere! molt bones fotos, sembla que us ho veu passar prou bé, el Todra i la resta de parets es veuen fanàtiques...caldrà baixar al Moro!

Pietro ha dit...

Uns fotos precioses! espero aquest següent article que dius amb impaciència ja que nosaltres també tenim moltes ganes d'anar el Marroc i m'està costant trobar bona informació del Todra.

मोन्त्से ha dit...

OOOOHhhh... Quina passada... Tothom que ha estat a Marroc queda flipat... Tinc ganes de visitar-ho també però fora de la temporada d'estiu. Jo he estat aquest Nadal uns dies entre dunes però a petita escala, aquí al Delta de l'Ebre, res comparable, però també molt maco.
Fins aviat Pere i records!

Quo ha dit...

Burffff!!! No ho hauria d’haver mirat el blog! jajajja
Enhorabona... Ho he trobat FANTÀSTIC!!!

...El més fotut és que ara m'heu fet entrar un cuquet i m'heu fet caure una baba, per tot!, que no vegis!!!

En fi... si podem estalviarem...!!per si mai podem!

Quo

JB ha dit...

holaaa

ostres, ostres, ostres... espero en candeletes el proper article, aquest any vull anar a fer un trek per alla i m'anira molt be la info

si ja tenia ganes d'anar hi...

v'sss