dimecres, 19 de novembre de 2008

Sam belluga

Fa 15 dies, tota la colla de Mataró & Banyoles vam estar pels Ports.

El dissabte es va llevar mullat, així que vam decidir fer una de fàcil... l'Integral a les Gronses (una cresta d'iniciació molt divertida i amb bones vistes).
Ens hi vam posar l'Anna, la Cristina, en Ferran, en Sergi, en Jaume i jo.
A la nit, molta "festuki" i riures al porxo del convent de Sant Salvador a Horta de Sant Joan.... pobres monges!


Al matí de diumenge es lleva assoleiat, així que en Soepe, en Xicu, l'Adrien i jo anem a la Sam Belluga, a les Moles del Don.
Buf! Quina via....
Comencen en Soepe&Xicu...
Primer llarg de IV+ amb un únic parabolt en 35 metres i sense poder afegir cap assegurança més "fiable".... glups! Expo.... expo... Prohibit caure!

L'Adrien i jo ho fem a sorts... li toca "patir" a ell escalant i a mi "megapatir" assegurant-lo.
Reunió còmode sobre 3 parabolts amb anella.
El segon llarg té una sortida molt fina de 6b (2 pasos d'Ae sobre 2 parabolts per nosaltres) fins anar a buscar el famós diedre.
El diedre el dividim en dos, fent una R "penjada" intermitja sobre un parabolt+buril+savina.
La primera part (V+) es deixa fer bé i és fàcil de protegir (sobretot amb tascons i friends petits). Trobarem una "baga" encastada que també podem xapar. Em surt força bé i no pateixo gaire.... je je je je....
La segona part del diedre (tercer llarg per nosaltres) està net fins a la seva part final (protegit per 2 parabolts i un pitó que es mou).

Comença força vertical però factible.... fins arribar a una zona que extraploma i "t'escup" (com sempre diu en llorenç) cap al buit (varis passos seguits d'A1). Després es converteix en una petita xemeneia (bloc encastat) on la motxil.la molesta molt (V+), per acabar el diedre on apareixen els 2 parabols (6a+ o V+/A0) fins arribar al final (pitó-mòbil i zona trencada... ull!).

El darrer llarg, el fem per la variant equipada de 6a.... en teoria en tendència cap a l'esquerra, tot i que l'Adrien fa un megaflanqueig cap a la dreta, obligant-me anar de 2on per la via paral.lela (6b).

En resum una via dura de "coco" i dura de grau, però que val la pena de fer.... llàstima de l'excesiva exposició del primer llarg.
Us penjo les fotos d'en Xicu i de la Marta, ni l'Adrien ni jo dúiem la càmara.... això sí, en Soepe va fer un "peaso" vídeo que no tardaré en penjar....

En Soepe a la segona part del diedre

En Xicu a la primera part del diedre.

Peu de via.
Primer llarg "expo"
La cresta de les Gronses
La Colla
L'amor...?
L'Anna al cim de la Gronsa central
El porxo
La via Sam Belluga

5 comentaris:

Mingo ha dit...

Pere que tal, segur que les MOnges ja s'havien llevat quan vau anar a dormir. Enhorabona, no se si dir-te que per la via o per lo be que os ho monteu o per tot plegat, millor.
Vinga salut i a veure si anem a fer alguna cosa.

XICU ha dit...

Encara em tremolen les cames, "peazo" diedre!
Vibrazzione massima que diu el kletterer.
Un viot i encantat de compartir-lo.
Sort dels aliens,eh? jeje

Llorenç ha dit...

Felicitats company!

Es un diedre molt guapo, però la via i els seu equipament no inviten massa a fer-la! Ja vaig veure com la feien el Saumi i companyia i van patir lo seu!!

Raquel ha dit...

Ostres, felicitats!!
Jo encara no m'he atrevit a posar-m'hi... no tinc el coco pel primer llarg!! (ni per fer-lo ni per assegurar-lo)

JAUME ORS ha dit...

Ei, però es pot arrivar a disfrutar i patir a la vegada??
Ja veig que us hu vareu pasar molt bé !! Una abraçada.